Kundtjänst: 031-713 30 31 | info@xwine.se
Utvalda vingårdar | Snabba leveranser | Hemleverans även på kvällen

Kvalitetsgaranti

Prisvärda viner

Vårt mål är att erbjuda er kunder prisvärda viner från små producenter som helst inte ska finnas på den svenska marknaden. Om ni beställt vin via oss och är missnöjda med vinerna går det bra att skicka tillbaka vinerna och vi ersätter då er med hela summan för vinet.

Vinernas kvalitet

Våra viner håller alltid en hög kvalitet, vinerna kommer från små producenter som är noga med att leverera den bästa kvalitén hem till dig. Innan vinerna från en vingård börjar säljas genom xwine.se utvärderas vinet och vingården noggrant av vår vinpanel.

Bytesgaranti

Även bra viner kan vara defekta. Defekta flaskor kompenseras naturligtvis direkt. Kontakta info@xwine.se

Vinrådgivare

Vårt mål är att du ska få så bra information som möjligt om vinerna via vår webshop dygnet runt. Vi har dessutom välutbildade vinrådgivare som du kan ringa och fråga om våra viner samt vad de passar till för mat.

 

Trygghetsgaranti

Leveransgaranti

Vi garanterar att din vinleverans kommer som utlovat. Om inte så kompenseras du med 200 kr att handla för. Kontakta info(a)xwine.se om din vinleverans inte dyker upp som utlovat.

Medlem i Nätvinhandlarnas Branschorganisation

Xwine.se är medlem i Nätvinhandlarnas Branschorganisation – Trygg handel av vin på nätet.

Som medlem i Nätvinhandlarnas Branschorganisation, vars ändamål är att etablera och upprätthålla en branschpraxis för svenska nätvinhandlare till gagn för svenska vinkonsumenter och en sund alkoholkultur, förbinder man sig att följa de bestämmelser som föreskrivs i organisationens riktlinjer.

Detta syftar till att skapa en tydlig skiljelinje mellan de aktörer som är beredda att skriva under på att man sköter sig och de som, av någon anledning, inte är det.

Förbindelse om lagenlighet

  • Att för sin verksamhet ha och leva upp till alla relevanta och nödvändiga tillstånd hos relevanta myndigheter, exempelvis att registrera sig hos Skatteverket och betala punktskatten.
  • Att i sin verksamhet följa svensk lagstiftning för marknadsföring av alkoholprodukter.
  • Att i sin verksamhet följa Alkoholgranskningsmannens och Konsumentverkets riktlinjer för marknadsföring av alkoholprodukter
  • Att i sin verksamhet tillämpa svensk konsumenträtt vid e-handel, inklusive vad som är föreskrivet om retur- och ångerrätt.
  • Att säkerställa att en noggrann rutin för ålderskontroll, att mottagaren inte är påverkad av alkohol eller droger samt att ingen langning misstänks finns och efterlevs av den som utför leveransen.